کریو VPN با ارائه تونلینگ امنیت شما را تامین می کند

شبکه های کریو و VPN

ایده اصلی از شبکه های VPN تونل زنی برای ایجاد شبکه منطقی است. این موضوع کمی پیچیده است و ممکن است شما دانش بیشتری نیاز داشته باشید برای اینکه واقعا بدانید چگونه کار می کند، بنابراین ما نمی خواهیم آن را توضیح دهیم .

خرید انواع تونلینگ VPN

دو نوع از تونلینگ وجود دارد که شبکه های خصوصی مجازی پشتیبانی می کنند و آنها compulsory (اجباری) و voluntary (داوطلبانه) نامیده می شوند. انها به طور مساوی استفاده می شوند و هیچ کدام از دیگری محبوب تر نیستند.

vpn-tunnel-jpg-300x109

 

وقتی صحبت از تونلینگ اجباری می آید این ارائه دهنده شبکه است که با راه اندازی شبکه خصوصی مجازی سروکار دارد.

وقتی صحبت از تونلینگ داوطلبانه می آید ، یک رویکرد متفاوت وجود دارد. اینجا ارائه دهنده نیست بلکه شما کسی هستید که با راه اندازی اتصال سروکار دارید. شما در اینجا به شبکه حامل متصل می شوید و بعد از آن برنامه کلاینت یک تونل برای سرور شبکه خصوصی مجازی( Virtual Private Network) خواهد ساخت.

تونلینگ اجباری به این روش کار می کند که کلاینت ها را سندیت خواهد داد و بعد از آن آنها را به سرور مخصوص اختصاص می دهد. این کار را با استفاده از منطق بسیار پیچیده ای انجام می دهد. دستگاهی که معمولا استفاده می شود FEP یا Front End Processor نامیده می شود. شما همچنین ممکن است اصطلاحات POS یا NAS را شنیده باشید. به این روش تونلینگ به شما اجازه دیدن جزئیات اتصالتان به سرور VPN را نمی دهد و این کنترل تونل را به ISP می دهد.

پروتکل های تونلینگ VPN

اینجا پروتکل های شبکه وجود دارد که تنها برای هدف های منحصر بفردی از استفاده تونل های VPN ایجاد شده اند . آنها نامیده می شوند:

پروتکل تونلینگ لایه دو (L2TP)

اینن پروتکل به طورت متداولی در همه دستگاه های شاخته شده بوسیله Cisco استفاده شده است. این پروتکل در یک مسیر از لایه ارتباط داده وجود دارد، دومین لایه دقیق تراز مدل OSI است. واضح است که به خاطر این تونلینگ لایه دو نامیده می شود.

پروتکل تونلینگ نقطه به نقطه (PPTP)

این پروتکل یکی از اولین پروتکل های خلق شده است و برخی از کمپانی های بزرگ در این بوجود آوردن مشارکت داشتند. این پروتکل اغلب در Windows پیدا می شود. زیاد امن نیست، اما بلا استفاده نشده است بنابراین به عنوان پروتکل های در حال کار در نظر گرفته می شود.

امنیت پروتکل اینترنت (IPsec)

این پروتکل جالب است برای اینکه یک پروتکل واحد نیست، اما در عوض پروتکل های چندگانه به همدیگر متصل شده اند. این پروتکل در سومین لایه از مدل OSI است.

توجه داشته باشید که این پروتکل ها معمولا با همدیگر سازگار نیستند.

\www.techiwarehouse.com/engine/7ab8731e/VPN-Tunneling-Protocols

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.net